Vilniaus „Laisvės“ gimnazijos mikroklimatas
2024 m. gegužė
Tikslas: įvertinti gimnazijos bendruomenės narių (mokytojų, techninio personalo, I-IV klasių mokinių ir jų tevų) bendrus įsitikinimus, vertybes ir požiūrį, kurie apima socialinį, emocinį, drausmės ir fizinį mokyklos aspektus ir formuoja mokyklos bendruomenės narių tarpusavio santykius ir savijautą bei daro įtaką tiek mokinių pasiekimams, tiek mokyklos darbuotojų darbo rezultatams.
Gimnazijos mikroklimato vertinimo rodikliai:
• Saugumas
• Mokymas ir mokymasis / ugdymas
• Tarpasmeniniai santykiai
• Gimnazijos aplinka
• Personalas
• Kita svarbi informacija.
Išvados:
Saugumas. Visos keturios apklaustųjų grupės taisyklių ir normų laikymąsi vertina gerai, bet kiek prasčiau vertina galimybes prisidėti prie taisyklių kūrimo. Dauguma mokinių ir jų tėvų teigia, kad vaikai gimnazijoje laimingi, mokosi tarp draugiškų bendraklasių, fiziškai ir emociškai saugūs, tačiau yra mokinių, kurie patyrė smurtą keletą kartų. Vaikai pripažįsta, kad fizinio smurto atveju patys tampa skriaudėjais. Jie žino, kur ieškoti pagalbos, tačiau pusė mokinių niekur nesikreipia. Mokytojai ir techninis personalas kartais patys patiria iš mokinių psichologinį smurtą.
Mokymas ir mokymasis/ugdymas. Mokytojai pagiria mokinius už gerus pasiekimus, randa laiko pasikalbėti su jais, informuoja tėvus apie vaiko pasiekimus, tačiau mokiniai laukia daugiau mokymosi pagalbos, paskatinimo ir pagyrimų už pastangas, o tėvai norėtų gauti daugiau informacijos apie vykstančias gimnazijoje prevencijos ir skatinimo įsitraukti į organizuojamą socialinę veiklą. Mokiniai žino, kad gimnazijoje vykdomos įvairios veiklos, tačiau pusė apklaustų mokinių nedalyvauja nei socialinėje, nei prevencinėje veikloje. Apie konfliktinės situacijas pranešama tėvams, aptariamos su vaikais.
Tarpasmeniniai santykiai. Dauguma apklausos dalyviai jaučia pagarbą vienas kitam, nors mokiniai kartais pastebi kai kurių mokytojų nekantrumą ir balso kėlimą dėl mokinių blogo elgesio pamokoje ar taisyklių pažeidimo. Mokytojai rūpinasi mokiniais ir bendradarbiauja tarpusavyje. Dauguma mokinių yra draugiški, turi draugų gimnazijoje ir klasėje, kurie padeda mokytis ir gali pasikalbėti su jais apie savo problemas. Mokytojai, spręsdami klausimus dėl mokinių mokymosi ir elgesio, su tėvais bendrauja el. laiškais ir telefonu.
Institucinė aplinka. Gimnazija švari ir tvarkinga, sudaryta gera aplinka mokymuisi, įrengtos daiktų saugojimo vietos, mokiniai turi galimybę naudotis šiuolaikiniais įrenginiais, tačiau pasinaudoja jais tik pusė mokinių. mokytojams stinga darbo priemonių, o techniniams personalui darbo įrankių. Dirbantys ir besimokantys gimnazijoje žmonės turi pritapimo ir vieningumo pojūtį.
Santykiai su administracija. Administracija palaiko savo bendradarbius įvairiose situacijose, skatina tobulėti, tačiau vangiai reaguoja į techninio personalo prašymus.
Rekomendacijos:
• Sudaryti visiems galimybes kurti gimnazijos taisykles.
• Klasės valandėlių metu kalbėti su vaikais apie saugumą, patyčias ir smurtą, skatinti mokinius ieškoti pagalbos. Mokytojams peržiūrėti reagavimo į patyčias schemą).
• Skirti daugiau laiko individualiems pokalbiams su mokiniais apie mokymosi pasiekimus arba nukreipti pas švietimo pagalbos specialistus.
• Pagirti mokinius už pastangas, rezultatus, tinkamą elgesį ar pagalbą.
• Suteikti tėvams daugiau informacijos apie gimnazijoje vykstančias prevencijos veiklas (svetainėje, el. dienyne ir kt.).
• Teikti informaciją ir skatinti mokinius dalyvauti socialinėje ir prevencinėje veikloje, paaiškinti, kur ir kas vyksta.
• Išlaikyti emocinę pusiausvyrą (kalbėti su mokiniais po pamokos apie savo emocijas, paaiškinti, ko iš jų tikimasi ir kas bus toliau, kai nesilaikys susitarimo).
• Aprūpinti mokytojus ir techninį personalą darbo priemonėmis.
• Rasti sprendimą , kaip organizuoti mokinių maitinimą.
• Perdaryti (trumpinti) klausimyną.