STEAM mokymas – tai vienas populiariausių ir efektyviausių mokymo metodų šiuo metu, apimantis gamtos mokslus, inžineriją, technologijas, menus ir matematiką. Pagrindinis šio metodo tikslas – paruošti mokinius spręsti realaus pasaulio problemas, kelti klausimus ir pritaikyti savo turimus įgūdžius mokantis kitus dalykus.
Kas yra STEAM?

STEAM yra vienas iš šiuolaikiškų ugdymo būdų, kuris integruoja net penkias mokslo šakas: gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, menus ir matematiką.
Toks ugdymo modelis naudojamas vaikų kūrybiškumo, tiriamųjų gebėjimų, bendradarbiavimo ir kritinio mąstymo ugdymui. Tai paprastas būdas, padedantis vaikams pamokose įgytas žinias iš karto pritaikyti praktiškai.

STEAM mokymu siekiama didinti gamtos ir technologijos mokslų konkurencingumą ir skatinti mokinių domėjimąsi šiais mokslais.

STEAM projektai formaliajame ugdymo procese mūsų gimnazijoje vykdomi nuo 2023 m. rugsėjo mėn.

Šiame skyriuje pildysime sėkmingai įvykdytų STEAM projektų duomenų bazę

Kokį STEAM projektą gimnazijoje traktuojame kaip sėkmingą?

Sėkmingo STEAM projekto kriterijai:

Aiškūs tikslai ir uždaviniai: Projektas turėtų turėti aiškiai apibrėžtus tikslus ir uždavinius, kuriuos mokiniai siekia pasiekti.
Tarpdalykinis pobūdis: Projektas turėtų integruoti bent du ar daugiau dalykų iš skirtingų STEAM sričių.
Motyvuojanti tema: Projekto tema turėtų būti aktuali ir įdomi mokiniams, skatinanti jų smalsumą ir norą tyrinėti.
Problemų sprendimas: Projektas turėtų skatinti mokinius spręsti realias problemas, susijusias su pasirinkta tema.
Kūrybiškumas ir inovatyvumas: Projektas turėtų suteikti mokiniams galimybę parodyti savo kūrybiškumą ir rasti novatoriškų problemų sprendimo būdų.
Bendradarbiavimas: Projektas turėtų skatinti mokinius dirbti komandoje, bendradarbiauti ir tarpusavyje dalintis žiniomis bei įgūdžiais.
Rezultatų demonstravimas: Projekto rezultatai turėtų būti aiškiai ir įdomiai pristatyti auditorijai.

Šilti namai

Tema: Šilumos išsaugojimas namuose

Tikslas: Ištirti šilumos perdavimo būdus ir sukurti modelį, kuris padėtų sumažinti šilumos nuostolius name.

Uždaviniai:

  • Išnagrinėti šilumos perdavimo būdus: konvekciją, kondukciją ir spinduliuotę.
  • Įvertinti skirtingų statybinių medžiagų šilumos laidumo koeficientą.
  • Sukurti namo modelį ir simuliuoti šilumos nuostolius skirtingomis sąlygomis.
  • Pasiūlyti būdus, kaip sumažinti šilumos nuostolius name.


Metodai:

  • Informacijos paieška, jos sisteminimas, literatūros analizė
  • Eksperimentai
  • Kompiuterinis modeliavimas

Rezultatai:

  • Sukurtas namo modelis, kuris parodė šilumos nuostolius skirtingomis sąlygomis.
  • Pasiūlyti būdai, kaip sumažinti šilumos nuostolius name.


Nauda:

  • Šis projektas padės mokiniams geriau suprasti šilumos perdavimo būdus ir šilumos išsaugojimo svarbą.
  • Mokiniai įgis praktinių įgūdžių, susijusių su statybinių medžiagų šilumos laidumo koeficiento tyrimu, namo modeliavimu ir šilumos nuostolių skaičiavimu.
  • Šis projektas gali paskatinti mokinius domėtis energetikos inžinerijos ir aplinkosaugos problemomis.
    Projekto trukmė: 6 savaitės

Vertinimas:

  • Mokiniai bus vertinami pagal savo individualų darbą ir grupės projekto rezultatus.
  • Bus vertinamas mokinių gebėjimas atlikti tyrimus, analizuoti duomenis, kurti modelius ir pristatyti savo rezultatus.

Pristatymas:

Mokiniai savo projekto rezultatus pristatys klasėje.

Papildoma informacija:

  • Šis projektas atliekamas grupėse po 4-5 mokinius.
  • Mokiniams konsultuojasi su fizikos, technologijų ir matematikos mokytojais.

Projekto pristatymas

Projekto pristatymas pdf formatu

STEAM projekto etapai

STEAM projektas, kaip ir bet kuris kitas gerai struktūrizuotas projektas, vyksta tam tikrais etapais. Šie etapai padeda užtikrinti, kad projektas būtų efektyvus, pasiektų numatytus tikslus ir juo būtų naudinga tiek dalyviams, tiek aplinkai. Čia pateikiami pagrindiniai STEAM projekto etapai:

1. Planavimas:

Idėjos generavimas ir pasirinkimas: Suformuokite aiškią ir motyvuojančią projekto temą. Pasvarstykite apie aktualias problemas, kurias galėtumėte nagrinėti.
Tikslų ir uždavinių nustatymas: Ką norite pasiekti projektu? Nustatykite aiškius, pasiekiamus ir išmatuojamus tikslus bei apibrėžkite konkrečius veiksmus, reikalingus jiems pasiekti.
Resursų identifikavimas: Ko jums reikės projektui įgyvendinti? Tai gali būti medžiagos, įranga, programinė įranga, specialistų pagalba, informacija ir kt.
Komandos sudarymas: Pasitelkite mokinius, mokytojus, mentorius ar kitus asmenis, turinčius reikiamų žinių ir įgūdžių.
Projektų valdymo priemonių pasirinkimas: Nustatykite, kaip stebėsite projekto eigą, vertinsite pasiekimus ir bendrausite su komandos nariais.

2. Tyrimas ir duomenų rinkimas:

Informacijos paieška ir sisteminimas: Ieškokite informacijos, atlikite stebėjimus, eksperimentus, kurkite prototipus – bet ką, kas padėtų suprasti problemą ir rasti jos sprendimą.
Dizainas ir kūrimas: Remdamiesi atliktu tyrimu ir surinktais duomenimis, pradėkite projektuoti ir gaminti savo sprendimą. Naudokite įvairias STEAM disciplinas, kad sukurtumėte novatorišką ir veiksmingą sprendimą.
Prototipų testavimas ir tobulinimas: Vertinkite savo sprendimo efektyvumą, ieškokite jo trūkumumų ir tobulinkite jį remdamiesi atsiliepimais ir rezultatais.
Dokumentavimas: Fiksuokite savo darbo eigą, atradimus, iššūkius ir sprendimus. Tai padės jums mokytis ir pasidalinti patirtimi su kitais.

3. Pristatymas ir vertinimas:

Pristatymas: Pasidalinkite savo projektu su auditorija – klasės draugais, bendruomenei, ekspertams. Pristatymas turi būti aiškus, įdomus ir informatyvus.
Vertinimas: Įvertinkite, kaip gerai pasiekėte savo tikslus, kokių iššūkių kilo, ko pasimokėte iš proceso. Taip pat naudinga gauti grįžtamąjį ryšį iš kitų.
Reflektavimas: Apmąstykite, kas pavyko gerai, o kas ne. Identifikuokite mokymosi patirtis ir pritaikykite jas ateityje.

4. Palyginimas ir sklaida:

Projekto poveikio įvertinimas: Analizuokite, kaip jūsų projektas paveikė jus, jūsų komandą, bendruomenę ar problemą, kurią siekėte išspręsti.
Sklaida: Pasidalinkite savo projektu ir jo rezultatais su platesne auditorija. Galite tai padaryti per socialinius tinklus, tinklaraščius, dalyvauti mokslo mugėse ar konferencijose.

Nepamirškite, kad šie etapai yra lankstūs ir gali būti pritaikyti individualiai pagal jūsų projekto poreikius ir ypatumus. Svarbiausia, kad kiekvienas etapas būtų aiškus, tikslingas ir skatintų veiksmingą STEAM projekto įgyvendinimą.

STEAM PEDAGOGIKOS SPECIALISTAS MŪSŲ GIMNAZIJOJE

Ina Kovaliova
Ina KovaliovaSTEAM pedagogikos specialistėina.kovaliova@laisves.vilnius.lm.lt

STEAM mokymo planas

Image