Vilniaus „Laisvės“ gimnazija jau antrus metus dalyvauja projekte „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“, kurio programa skirta atskleisti ir ugdyti svarbiausius mokinių XXI-ojo amžiaus gebėjimus. Šiemet projekto dalyviams gimnazistams ir mokytojams, ieškantiems efektyvesnių būdų kurti konstruktyvius santykius, pritaikyti įgyjamas žinias ir rasti inovatyvius sprendimus, kilo mintis susivienyti dėl bendro kūrybinio tikslo – įkurti gimnazijoje „Laisvės“ radiją. Gimnazija planuoja netrukus įsivesti elektroninio skambučio sistemą, kuri kartu bus panaudota ir „Laisvės“ radijui transliuoti. Šiuo metu gimnazistai ir mokytojai išgrynino keturių radijo laidų idėjas, konsultavosi su kompozitoriumi, docentu Gediminu Zujumi. „Laisvės“ radijo transliacijas pradėti planuojama kovo pradžioje. Tai taps dar vienu gimnazijos bendruomenę vienijančiu kūrybiniu projektu. Gimnazijoje jau kelerius metus veikia Kino klubas, kurio nariai per metus sukuria ne vieną dokumentinį ir vaidybinį filmą, vaizdo klipuose įamžina gimnazijos renginius; leidžiamas gimnazistų laikraštis, aktyviai veikia gimnazijos muzikos grupė „Idea FIX“. Radijas taps dar viena veiklos sritimi, leidžiančia gimnazistams atskleisti savo kūrybiškumą, ugdytis darbo komandoje įgūdžius.
Jolanta Gutauskaitė - Janulevičienė, projekto koordinatorė
Nacionalinis saugumas ir krašto gynyba šiandien yra itin aktualios temos, tačiau sudominti jomis gimnazistus dažnai nėra lengva, nes mokiniams daug įdomesnė praktinė patirtis, kurios mokyklose kartais išties pritrūksta. Keturios gimnazistų komandos iš Vilniaus „Laisvės“, Antakalnio, Salomėjos Nėries ir „Minties“ gimnazijų 2019 rugsėjo 13 d. dalyvavo sukarintose pratybose „Diena kario kailyje“ Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje. Mokiniai turėjo šaunią galimybę išmėginti savo jėgas rikiuotės, šaudymo, išlikimo pratybose, mokėsi suteikti pirmąją pagalbą, paragavo kareiviško maisto ir sužinojo apie galimybes studijuoti Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademijoje.
„Diena kario kailyje“ yra tarpmokyklinio projekto „Nacionalinis saugumas ir krašto gynyba“, kurį organizuoja Vilniaus „Laisvės“ gimnazija, dalis. Projekto partneriai – Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija ir Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie KAM.
Projekto tikslas – supažindinti mokinius su pagrindiniais nacionalinio saugumo aspektais ir siekti, jog mokiniai išsiugdytų šalies gynybą stiprinančias vertybines nuostatas ir gebėjimus. Projekto vadovas – istorijos mokytojas Vaidas Mockevičius, projektą kuruoja direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Gutauskaitė-Janulevičienė. Savo dieną kario kailyje gimnazistai įamžino žaismingame vaizdo klipe, kurį galite pamatyti čia: https://www.youtube.com/watch?v=vaEdklPQNdg
Dažnai sakoma, kad egzistuoja ne viena Lietuva, o daugybė – kiekvienas žmogus savo šalį mato ir supranta skirtingai, todėl yra tiek Lietuvų, kiek joje gyvena žmonių. Siekdama įprasminti Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmetį, Vilniaus „Laisvės“ gimnazija organizuoja tarpmokyklinį šalies projektą „Mūsų daug – Lietuva viena“. Projekto tikslas – ugdyti mokinių siekį pažinti Lietuvos etnografinius regionus ir tautinę įvairovę, savitumą bei pokytį per Lietuvos valstybės šimtmetį, skatinti domėtis kultūriniu paveldu, puoselėti bendravimo ir darnaus bendruomenės gyvenimo tradicijas. Projekte dalyvauja Molėtų rajono Alantos gimnazija, Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija, Telšių „Džiugo“ gimnazija, Kauno Kazio Griniaus progimnazija, Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazija, Vilniaus Juzefo Ignacijaus Kraševskio gimnazija, Vilniaus „Žaros“ gimnazija.
I projekto etape, vykusiame 2018 m. balandžio – birželio mėn., skirtingų regionų mokyklų mokiniai rinko informaciją apie savo tautos ar etnografinio regiono kulinarinį paveldą. Šio etapo pristatymas vyko 2018 m. birželio 6 d. Vilniaus „Laisvės“ gimnazijoje. Pristatymo metu dalyvaujančios mokyklos atsivežė ir pristatė paruoštą tradicinį patiekalą, dalyvavo draugiškose sporto varžybose.
Lapkričio 8 d. vyko projekto II etapo renginiai – mokinių konferencija, kurioje projekte dalyvaujančių mokyklų atstovai pristatė savo regiono socialinę, ekonominę, politinę kaitą per pastarąjį šimtmetį, taip pat ryškiausias savo krašto šimtmečio asmenybes, vėliau suskirstyti komandomis dalyvavo netradicinėje ekskursijoje po Vilniaus Senamiestį, kuriame ieškojo su valstybingumo šimtmečiu susijusių objektų ir sprendė įdomias istorijos mįsles. Prie projekto veiklų mielai prisijungė ir žinomi Lietuvos istorikai – profesorius Alfredas Bumblauskas bei doc.dr. Aurelijus Gieda. Skirtingų šalies mokyklų mokiniai ne tik smagiai praleido laiką, bet ir užmezgė daug pažinčių su bendraamžiais iš kitų Lietuvos mokyklų.
Projekto vadovė – Jolita Rancovienė, projektą kuruoja direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Gutauskaitė-Janulevičienė. Finalinis projekto renginys vyks gruodžio mėnesį. Gražiausias projekto II etapo akimirkas galite pamatyti trumpame klipe čia: https://www.youtube.com/watch?v=2V14mcgPpqM
Jolita Rancovienė, Jolanta Gutauskaitė – Janulevičienė
Baigėsi 2018 m. rugsėjo – 2019 m. kovo mėn. vykęs respublikinis eilėraščių ekranizavimo konkursas „Eilėraštis – kinas“, kurio dalyviai – 5-12 klasių mokiniai – galėjo ekranizuoti bet kokį pasirinktą lietuvių ar užsienio autorių eilėraštį. Vilniaus „Laisvės“ gimnazijos Kino klubo organizuotu konkursu buvo siekiama ugdyti moksleivių mąstymo „judančiais vaizdais“ įgūdžius, lavinti jų vizualinę kalbą, supažindinti ir sudominti moksleivius su literatūros ekranizacija, lietuvių ir užsienio autorių poezija, populiarinti naujųjų medijų meną, skatinti išmokti kūrybiškai panaudoti skaitmenines technologijas, atskleisti savo požiūrį į poeziją, formuoti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
Vertinimo komisija, vadovaujama režisierės Kristinos Buožytės, išrinko konkurso nugalėtojus. Jaunesniųjų klasių kategorijoje I vieta skirta Palangos Vlado Jurgučio pagrindinės mokyklos 5 kl. mokinei Gabrielle Mestanza už filmuką, sukurtą pagal Juozo Erlicko eilėraštį „Aklas berniukas“ (mokytoja Eglė Survilaitė). Filmo autorė nurodė norėjusi išreikšti savo supratimą ir palaikymą neįgaliam bendraamžiui. Komisija aukštais balais įvertino darbą už formos ir turinio suderinimą, spalvotą piešinių animaciją ir tinkamą muzikos pasirinkimą.
Antrąja vieta įvertinta Radviliškio Gražinos pagrindinės mokyklos aštuntokų brolių Gyčio ir Laimio Genevičių kartu su mama sukurta Nežinomo partizano eilėraščio ekranizacija „Iš praeities į ateitį“ (mokytoja Laima Škėmienė). Konkurso komisija darbą įvertino už dokumentikos ir vaidybos suderinimą bei tinkamos lokacijos pasirinkimą – ekranizacija sukurta Minaičiuose esančiame atkurtame partizanų bunkeryje – muziejuje (netoliese 1949 metais vyko partizanų vadų suvažiavimas, kuriame prieš 70 metų buvo paskelbta Lietuvos nepriklausomybės deklaracija), filmo personažai eilėraštį skaito apsirengę autentiškais rūbais.
Trečiąja vieta už linksmas plastilino ir popierines raideles bei laimės paieškas įvertintas Vilniaus rajono Sudervės Mariano Zdziechovskio pagrindinės mokyklos penktokų komandos „Laimės saugotojai“ darbas „Kur gyvena laimė?“ (mokytoja Božena Kilnienė).
Vyresniųjų klasių kategorijoje I vieta skirta Panevėžio rajono Krekenavos Mykolo Antanaičio gimnazijos mokinių Luko Krasauskio ir Karolio Krasauskio sukurtai Alfonso Nykos-Niliūno eilėraščio „Išduotas medis“ ekranizacijai (mokytoja Rima Balčiuvienė). Komisija aukštais balais įvertino darbą už istorinių archyvinių kadrų įtraukimą į pasakojimą ir vaizdinį minties perteikimą.
Antrąja vieta įvertintas Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos mokinių Povilo Ziegoraičio ir Monikos Kavaliauskaitės filmas „Dočio kalba“ (mokytoja Nijolė Černauskienė). Konkurso komisija darbą įvertino už Donelaičio poemos „Metai“ teksto adaptavimą muzikiniam takeliui ir video klipo sukūrimą. Vaizdo darbo apraše Povilas ir Monika nurodė, jog surepuoti Donelaičio „Metų“ tekstą buvo rimtas, bet įdomus iššūkis; Dočio kalba teisme buvo pasirinkta, nes šis personažas – maištininkas, o repas – maišto kalba. Pasak gimnazistų, klipo kūrimas užtruko 15 valandų.
Trečiąja vieta už įsimintino garso takelio sukūrimą ir panaudojimą pasakojimui įvertintas Zarasų „Ąžuolo“ gimnazijos mokinių muzikos grupės „Akcentas“ klipas pagal Jono Aisčio eilėraštį „Karunka“ (mokytoja Gitana Kavaliauskaitė). Klipo pagrindinė mintis – poeto kūrybinė kelionė. Pradžioje jis skausmingai ieško įkvėpimo šaltinio, suvokdamas, kad kūryba – ne šiaip idėjos, o širdimi išjausta, iškentėta sielos giesmė. Pagaliau jį įkvepia gamta. Tačiau J.Aisčio „Karunka“ eilėraščio žmogus suabejoja kūrybine sėkme – ar į sukurtą eilėraščio pasaulį tikrai perėjo jo skausmas? Abejonių kulminacija klipe – išplėšiamas ir suglamžomas parašytas eilėraštis.
Geriausius konkurso dalyvių darbus kviečiame pasižiūrėti čia:
https://www.youtube.com/watch?v=Ejpaeqg4C4E&list=PLfymIwYhQNQ5_O28F8SSqITccNpFy2Ks-